- Nieuw
Colnago V4RS Ultegra Fulcrum 600
Dé fiets waar Pogacar de Tour de France mee gewonnen heeft staat nu in onze winkel. Lichtgewicht semi-aero fiets, ranke buizen maar toch een snel profiel. Gemaakt voor wedstrijdinzet, maar ook voor sportieve recreanten.
Let op: de eerste afbeelding is ter illustratie. De juiste afmontage van de fiets is te zien in de tweede afbeelding.
Afmontage:
Fulcrum Racing 600 wielen
Ultegra Di2
Pirelli P-Zero met binnenband
Stuur/stuurpen combinatie van Colnago CC01 = 110x41
Zadel = Prologo scratch M5 Tyrox
Cranklengte = 172,5mm - 52/36 - 11/30 cassette
DE NIEUWE CC.01
Colnago Cockpit CC.01 heeft een weerstandsoppervlak verminderd met maximaal 16% in vergelijking met de cockpits gemonteerd op V3R's, en tegelijkertijd is de vorm ontworpen als een NACA-afgeleide profiel om de minimale impact op de luchtstroom te hebben, die laminair en schoon is terwijl het de componenten beïnvloedt. Deze aerodynamische evolutie werd uitgevoerd zonder de algemene stijfheid van de cockpit te verminderen, die even belangrijk is als de aerodynamica in de sprint en de acceleratie.
AERODYNAMISCHE GEGEVENS
De prestaties van de V4R's zijn die van een aerofiets.
Vergeleken met de V3Rs, in een echte race setup (getest in de windtunnel met een atleet die trapte bij 50kph met 1 fles en een lege bidonhouder) hebben we een aerodynamische besparing van 3% gemeten, wat overeenkomt met ongeveer 13,2 watt. Met een geavanceerde aero setup (aero wielen en aero Colnago Computer ondersteuning) had de fiets een aerodynamische besparing van 6% (ongeveer 27,7 watt bespaard).
GEOMETRIE VAN DE BALHOOFDBUIS
De vorm is herzien en perfect geïntegreerd met de nieuwe lichtgewicht vork (ontworpen voor een effectieve bandenspeling tot 32 mm) en met de nieuwe cockpit. De balhoofdlagers zijn groter dan die van de V3R's, waardoor de kabels naar binnen kunnen lopen zonder dat de D-vormige stuurkolom nodig is en de algehele stabiliteit van de voorkant wordt vergroot.
NAUWKEURIG METEN
We hebben interne methodes ontwikkeld om de belastingskrachten van staand en zittend rijden na te bootsen en de algemene vervorming en stijfheid van het frame te controleren. Zo konden we bepalen wat we RDS (Real-Dynamic Stiffness) noemen, en ze karakteriseren in gecombineerde omstandigheden met meerdere belastingen.
ZITTENDE POSITIE
In zittende positie worden alleen belastingen uitgeoefend op hetzelfde vlak van de voorste driehoek om het rijden rondom na te bootsen: Met de V3R als referentiewaarde is de V4R bij deze gelegenheid 5% stijver.
SPRINTSTAND
In de sprintpositie wordt een combinatie van krachten uitgeoefend op zowel het stuur als de trapas, met beide componenten in het vlak van de voorste driehoek en loodrecht op het framevlak, om de buig- en torsiespanningen bij oscillerende cambers te simuleren. Met de V3R als referentiewaarde blijkt de V4R in deze specifieke positie 4% stijver te zijn.
- Kleur
- Rood
- Merk
- Colnago
- Materiaal
- Carbon
- Type rem
- Disc
- Model
- V4RS
- Soort
- Race
- Groepset
- Shimano Ultegra Di2
- Modeljaar/Seizoen
- 2023