Ruilen en retourneren

Bent u niet tevreden met uw aankoop? Bij Hopmans Fietsgigant kunt u een artikel binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, ruilen of retourneren. Binnen deze termijn kunt u het artikel rustig bekijken, beoordelen en passen.

Ruilen

Indien het artikel op zich wel voldoet aan uw wensen, maar u wilt liever een andere maat of kleur, dan zullen we dit uiteraard graag voor u in orde maken. Omdat al onze artikelen tegen de laagst mogelijke prijs worden geleverd, zijn we altijd genoodzaakt bij het opnieuw versturen van een nieuw artikel de geldende verzendkosten in rekening te brengen. Wij hanteren daarom géén omruil procedure, maar werken we met retourneren en opnieuw bestellen.

Indien u dus één of meerdere artikelen wenst te ruilen, dan kunt u deze eenvoudig retourneren, waarna we het aanschafbedrag binnen 5 werkdagen zullen crediteren en terugstorten op uw bankrekening. U kunt direct de nieuwe artikelen in de andere maat of kleur bestellen, zodat u zo snel mogelijk over de juiste spullen beschikt, zonder op de verwerking van uw retour te hoeven wachten. Vul vóór het retourneren altijd het retourformulier in.

Retourneren

Indien u na ontvangst van uw bestelling toch niet geheel tevreden bent met één of meerdere artikelen, dan is het uiteraard altijd mogelijk om deze te retourneren voor een ander type, een andere maat, of een andere kleur. U kunt er ook voor kiezen om het aankoopbedrag voor deze artikelen retour te ontvangen.

Uitgezonderd van het recht tot retourneren zijn de volgende type artikelen:

  • Speciaal op maat gemaakte of aangepaste artikelen
  • Speciaal bestelde artikelen die normaal niet in ons assortiment zitten
  • Producten waarvan een code of verzegeling is verbroken, zoals software en computers
  • Onderdelen die duidelijk gebruikt en/of gemonteerd zijn

Indien u één of meerdere artikelen wilt retourneren, dan kunt u dit melden via ons retourformulier. Dit kunt u vervolgens uitprinten en bij de retour te sturen artikelen in de doos meesturen.

Direct een retourzending aanmelden ›

Retouradres en verpakkingsadvies

Stuurt u een of meerdere artikelen terug? Zorg dan altijd voor een degelijke verpakking zodat de artikelen onderweg niet kunnen beschadigen. Gebruik nooit de originele productverpakking aangezien het artikel daardoor onverkoopbaar wordt. Gebruik idealiter hiervoor de doos waarin wij de bestelling verzonden hebben.

Verpak de artikelen altijd zo goed mogelijk en voorzien van de originele verpakking. U kunt de artikelen vervolgens naar ons versturen via een vervoerder van uw keuze. Aangezien het vervoer op dat moment voor uw kosten en risico is, kunt u het beste de zending aangetekend versturen. Vraag daarbij altijd om een verzendbewijs.

Het adres waar u naar kunt versturen is:

Hopmans Fietsgigant
Steenbergsestraat 50
4611 TG  BERGEN OP ZOOM
Nederland

Zodra de retourzending bij ons is ontvangen, zullen we de artikelen beoordelen en, indien akkoord, de creditering direct voor u in orde maken. Indien een complete bestelling retour wordt gezonden, zullen we uiteraard ook de in rekening gebrachte verzendkosten crediteren.

Veelgestelde vragen

Krijg ik bij het retourneren ook de verzendkosten terug?
Wanneer storten jullie het geld terug bij een retournering?