Nu nog lichter , mede dankzij de Hand Made Ultra-Light Carbon (HULC) constructie, heeft de Bora Ultra WTO 45 slankere Aero Elliptical spaken en verborgen nippels om door de lucht te snijden. Campagnolo's prachtig gevormde carbon naafbody is stevig verbonden met een lichte aluminium naafflens en geïntegreerde radiale spaakzittingen zorgen voor een perfecte uitlijning. Een uniek verbluffende C-LUX-afwerking en nieuwe, subtiele Bora Ultra-graphics zorgen ervoor dat de nieuwe wielen de show hebben die bij hun doel past.
Campagnolo's CULT keramische lagers draaien moeiteloos in zowel de voorste aerodynamische carbon body als de achterste aluminium schaal van de schijfnaven. Het achter oversized ratelsysteem met 36 tanden kan worden aangedreven door N3W-, XDR- of HG-freehub-body's.
De 2-Way Fit velgen zijn klaar voor tubeless gebruik zonder velglint, ontworpen voor bandbreedtes vanaf 23 mm en aerodynamisch geoptimaliseerd voor 25 mm banden.
Onmiskenbare efficiëntie
De algehele wielefficiëntie wordt bepaald door het overwinnen van aerodynamische weerstand, rolweerstand en de effecten van gewicht en hellingshoek.
De rolweerstand voor dit velgprofiel bleek lager te zijn met een 19 mm interne breedte velgbed, vooral met 25 mm of 28 mm banden, maar de aerodynamica is geoptimaliseerd met 25 mm.
Met een systeemgewicht van 87 kg is de rolweerstand van een 25 mm band bij 40 km/u: buisvormig 30 watt, draadband 28 watt, tubeless 25 watt.
Daarom heeft Bora Ultra WTO 2-Way Fit velgen voor tubeless, tubeless-ready of clincher banden
Perfecte uitlijning
Campagnolo vormt de nippel- en ventielgaten in de velgen, zodat er geen koolstofvezels worden gesneden door te boren
Elk spaakgat heeft een interne tepelzitting, gewikkeld in de carbon lay-up van de velg, die specifiek is uitgelijnd met de beoogde naaf
Aero Mo-Mag-nippels zijn perfect uitgelijnd met elke spaak voor een nauwkeurigere wielconstructie, met verminderde lokale spanning en verbeterde vermoeidheidslevensduur.
Stop en ga
Alle nieuwe Bora Ultra WTO-wielen zijn ontworpen voor AFS (centerlock-compatibele) remschijven.
Campagnolo's unieke G3-spaaksysteem gaat de belangrijkste bron van koppel bij elke naaf tegen.
CULT-keramische lagers houden de Bora Ultra WTO-naven 5 ½ keer langer vrij dan standaard stalen lagers
De oversized freehub met 36 tanden is snel in te schakelen en zeer duurzaam, en accepteert N3W-, XDR- en HG-freehub-body's.